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Google Analytics를 이해하는 데 필수적인 용어tmp 2023. 3. 11. 18:41
획득 – 획득 메트릭은 Google 검색이든, 소셜 미디어 링크이든, 기타 웹사이트이든 여러분의 트래픽이 어디에서 오는지 보여줍니다.
Acquisition – Acquisition metrics show where your traffic is originating from, be it Google searches, social media links, or other websites.
평균 세션 기간 – 특정 시간대에 사용자가 여러분의 웹사이트에서 보내는 평균 방문 시간을 의미합니다. 웹사이트의 효과와 품질을 측정하는 주요 메트릭입니다.
Average Session Duration – The average visit length of time a user spends on your website at any given time. This is a key metric for measuring the effectiveness and quality of your website.
페이지별 평균 시간 – 사용자가 단일 또는 복수의 페이지를 보는 평균 시간을 의미합니다.
Average Time on Page – The average time that users spend viewing a page or group of pages.
이탈률 – 웹사이트를 방문해서 단일 페이지만 보는 경우로, 이탈률은 여러분 웹사이트에서 단일 페이지 방문에 대한 백분율을 의미합니다. 일반적으로 이탈률은 낮을수록 좋지만, 블로그 글과 같이 독립된 페이지로 구성된 웹사이트는 그 특성상 이탈률이 더 낮은 경향이 있습니다.
Bounce Rate – A bounce is a single page website visit, and so your site’s bounce rate is the percentage of single page visits that your site has. Generally you want this number to be as low as possible, however sites with standalone pages such as blog articles tend to have lower bounce rates by nature.
직접 트래픽 – 사용자가 브라우저의 주소창에 여러분 회사 웹사이트 URL을 입력하거나, 저장된 즐겨찾기를 통해 직접 방문하는 경우를 의미합니다. 직접 트래픽은 보통 몇 명의 방문자가 방문 전에 이미 여러분의 회사와 URL을 알고 있었는지를 나타냅니다.
Direct Traffic – Visitors that came directly to your site by typing your company website’s URL into their browser’s address bar or through a saved bookmark. Direct traffic generally indicates how many visitors already know your company and URL.
이벤트 – 클릭, 다운로드, 영상 재생 등 사용자의 인터랙션을 추적하는 활동을 의미합니다.
Event – A ‘hit’ that tracks user interactions, such as clicks, downloads, and video plays.
이탈 페이지 – 사용자가 웹사이트를 떠나기 전에 마지막으로 방문하는 페이지입니다.
Exit Page – The last page a user visits before leaving your website.
필터 – 여러분의 보고서에 특정 데이터를 포함시키거나 제외시킬 수 있게 해주는 도구입니다. 예를 들면 회사 내부 트래픽을 제외시킴으로써 여러분의 직원들이 웹사이트 메트릭에 포함되지 않게 하는 겁니다. 알려진 봇(bot)을 제외하는 것도 가능합니다.
Filter – A tool that allows you to include or exclude specific data in your reports. For example, you can exclude internal company traffic so that your employees are not included in the website metrics. You can also exclude known bots.
목표 전환 – 이메일 뉴스 레터 등록 완료와 같이 여러분의 비즈니스 성공에 있어 중요한 웹사이트 상의 활동이 완료되는 것을 의미합니다. Google이 목표 전환 추적을 시작하기 전에 이것을 먼저 설정해야 합니다.
Goal Conversion – This is the completion of an activity on your site that is important to the success of your business, such as a completed sign up for your email newsletter. You must set this up first before Google will track a goal conversion.
방문 페이지 – 누군가 여러분의 웹사이트에서 첫 번째로 방문하는 페이지를 의미합니다. 홈페이지인 경우가 많습니다.
Landing Page – The first page that someone visits when they come to your site. Often this is the homepage
오가닉 트래픽 – 자연(또는 무료) 검색 엔진 결과로부터 여러분의 웹사이트에 방문하는 사용자를 의미합니다.
Organic Traffic – Users who come to your website from natural (or unpaid) search engine results.
페이지/세션 – 방문 1회당 보는 평균 페이지 수입니다.
Pages/Session – The average number of pages viewed during one visit.
페이지뷰 – 사용자가 본 웹사이트 총 페이지 수입니다. 예를 들어 한 사용자가 여러분의 홈페이지와 연락처 페이지를 방문했다면, 페이지뷰는 2가 됩니다.
Pageviews – The total number of website pages viewed. For example, if one user visited your homepage and the contact page, then that would count as 2 pageviews.
리퍼럴 트래픽 – Facebook이나 여러분 블로그의 기사를 포함한 사이트 등 다른 웹사이트의 링크를 통해 여러분의 웹사이트에 방문한 사용자를 의미합니다.
Referral Traffic – Visitors that landed on your website through a link on another website, such as Facebook or a site that references one of your blog articles.
돌아온 사용자 – 이전에 (동일한 기기에서) 여러분의 웹사이트에 들어온 적이 있는 방문자를 나타냅니다.
Returning Visitors – Visitors that have previously visited your website (on the same device).
검색 트래픽 - Google이나 Bing과 같은 검색 엔진을 통해 여러분의 웹사이트에 들어온 방문자를 의미합니다.
Search Traffic – Visitors that came to your website through a search engine such as Google or Bing.
세션 – 한 명의 방문자가 한번에 지속적으로 액티브하게 웹사이트를 본 시간을 의미합니다. 방문자 한 명이 하루 중 여러 시간대에 걸쳐 웹사이트를 방문한 경우, 각 방문 차수가 하나의 세션이 됩니다.
Sessions – A session is a single continual active viewing period by a visitor. If a user visits a site several different times in one day, each unique visit counts as a session.
소스/미디엄 – 소스는 함께 묶이는 트래픽의 출처(Bing, Twitter 등)이고, 미디엄은 소스가 속하는 범주(오가닉, 소셜 등)입니다.
Source/Medium – Grouped together, source is the origin of traffic (such as bing or twitter) and medium is the category of the source (such as organic or social)
고유 방문자 – 여러분의 웹사이트에 방문하는 중복되지 않은 사용자 수를 의미(사용자별로 한 번씩만 집계)합니다.
Unique Visitors – The number of unduplicated visitors to your website (each user only counted once).
고유 페이지뷰 – 동일 세션 내 동일한 사용자로부터의 페이지뷰를 합한 것을 의미하며, 고유 페이지뷰 1건으로 집계됩니다.
Unique Pageviews – Combines the pageviews from the same user in the same session, counted as one unique pageview.
사용자 – 특정 기간 동안 적어도 한 번 여러분의 웹사이트를 방문한 사람의 수를 의미합니다. 한 명의 사용자가 복수의 세션을 가질 수는 있지만, 이는 여전히 단일 사용자로 집계됩니다.
Users – The number of people that have visited your site at least once during a given time period. One user could have multiple sessions, but will still be counted as a single user.
종료율 – 페이지뷰 기준 종료 비율입니다. 이는 사용자들이 보는 페이지 수 대비 종료하여 나가는 비율을 나타냅니다.
% Exit – The ratio of exits to pageviews. This indicates how often users leave page(s) compared to how many pages they view
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